Bandymai tęsiasi

Kaip pripūsti balioną butelyje?

Išsiskleidžianti gėlė

Bandymas su pienu

Bandymas su saldainiais

Emilijos vulkanas

Nedos bandymas

Julytės bandymas

Emanuelio bandymas

Pirmokų bandymai

Baigiamasis projekto susitikimas

Konferencijoje

Projekto partneriai svečiuose...

Oskaras atliko eksperimentą, kaip dujos užgesina žvakutę

Ekperimentas su vandeniu ir popierine servetėle

Nors mes ir ne Niutonai, bet...

Kodėl nesprogsta ar sprogsta balionas?

Rūgščių poveikis dantims

Radijo ir televizijos muziejuje

Lapkričio 25 dieną 1 b klasės mokinukai patraukė į Radijo ir televizijos muziejų. Čia vaikų laukė „Kalbanti dėžutė“ – edukacija apie kompaktinio disko prosenelį,pirmuosius aparatus apie judomuosius paveikslėlius. Pirmokams buvo įdomu išgirsti ir pamatyti, paliesti ir pajusti, sužinoti ir patirti. Vaikai net „pabandė“ kviestis pagalbos naudodami Morzės abėcėle J.

BANDYMAS SU SPALVOMIS

ŽVAKUTĖS DEGIMUI REIKIA DEGUONIES

ŠOKANTI GYVATĖLĖ

KONFERENCIJOJE ,,GAMTA IR VAIKAS"

PIRMOKAI UŽAUGINO KRISTALŲ MEDĮ

AR GALI PLONAS LAPO POPIERIUS ATLAIKYTI KNYGĄ?

BANDYMAS SU SALDAINIAIS

Pirmokai išsiaiškino, ką deda į burną...

Vandens savybių nustatymas

Mūsų eksperimentui - INDIKATORIUS - reikės: sodos, acto

Mėlynojo kopūsto ir indo su vandeniu

Kopūstą užpilame karštu vandeniu ir kiek palaukiame

Imame tris indelius su vandeniu

Į vieną vandens indelį įpilame keletą lašų

acto ir kopūstu užpilto skysčio

Vanduo nusidažo rožine spalva.

Į antrą vandens indelį pilame kopūstu nudažyto skysčio. Spalva nepasikeičia

Į trečią vandens indelį įmaišome šiek tiek sodos ir įpilame kopūstu nudažyto skysčio

Jis nusidažo mėlynai

Actas - rūgšis, nusidažo rausvai, soda - šarmas - nudažo mėlynai. Kopūstas - indikatorius. Jo pagalba galia nustatyti, kokį vandenį mes geriame

Gusto bandymas ,,Ar popieriaus lapas gali išlaikyti knygą?"

Manto bandymas ,,Vandens ir druskos draugystė"

Rūkymo žala

Žodynėlis. Nature

nature from aurelija on Vimeo.

Žodynėlis. Parts of body

Slaptas raštas

Išvyka į Latviją

Popieriaus gamyba

Praeitais mokslo metais kartu su jaunaisiais juventiečiais džiaugėmės ir didžiavomės eTwinning projektu „Primary students experiment, observe, investigate and create“ bei projekto partneriais iš Ispanijos bei Islandojos. Metai darbo parodė, kad projektas turi įgauti naują pagreitį – jis įdomus, šiuolaikiškas, reikalingas.

Nutarėme plėstis – tapti eTwinning – Nordplus projektu. Tallinna kindergarten iš Estijos ir skujene pamatskola iš Latvijos tapo mūsų projekto partneriais. Projektas gavo finansavimą, todėl veiklos vyks ne tik onlin*e, bet ir realybėje.

Beveik pusantro mėnesio ruošėmės pirmam „gyvam“ susitikimui. Iki to laiko Skype pagalba susipažinome su kaimynais latviais bei estais. Dainavome ir grojome jiems, prisistatėme. Mūsų draugai neatsiliko: papasakojo, kuo jie domisi, kiek kuriam metų.

Vaikai nekantriai laukė susitikimo. Tėvelių padedami, mokyklos palaiminti, išvykome į kaimyninę Latviją, į Vest Skujene mokyklą. Čia ir prasidėjo mūsų nuotykiai. Vaikai negalėjo patikėti, kad šiais laikais dar gali būti TOKIŲ kelių kelelių. Ilgas paieškas kompensavo gamtos grožis: pro autobuso langus mojo baltakamieniai beržai, raudonlapiai ąžuolai ir auksu tviskantys klevai...

Koks geras jausmas, kai supranti, kad esi laukiamas. Skujene mokyklos mokinukai kartu su direktore bei mokytojais, pasipuošę tautiniais kostiumais, mūsų jau nekantriai laukė mokyklos kieme. Netrukus pasirodė ir Estijos mokytojų komanda. Po trumpos atokvėpio, pasistiprinimo valandėlės visi – svečiai ir šeimininkai - sugūžėjo į šventiškai papuoštą mokyklos salę. Mūsų buvo daug! Visi 50 Skujene mokinių bei jų mokytojai, 4 Estijos mokytojos, 42 „Juventos“ trečiokai ir ketvirtokai ir 7 mūsų mokytojos. Kaip pajuokavo šeimininkų direktorė Anda, tiek žmonių jų renovuota, puikiai įrengta mokykla senai beturėjo.

Susipažinę, bendravę Skype pagalba, žinojome, ką stipriausia turi Latvijos ir Lietuvos mokyklos, todėl bendras koncertas buvo sudarytas iš juventiečių dainų bei latvių šokių. Valandos enginys niekam neprailgo. O kur dar įvairūs judrieji žaidimai po koncerto, kuriuos organizavo Lietuvos ir Latvijos anglų kalbos mokytojos, bei talkinę mažieji šeimininkai?

Šeimininkai buvo paruošę išties įspūdingą programą. Mūsų laukė išvyka į už 40 kilometrų įsikūrusį seniausią ir latviškiausią miestą Cesį. Žavėjo jo siauros viduramžių gatvelės. Į ekskursiją vyko ir skujene mokyklos mokiniai, kurie kartu su lietuviukais žavėjosi prieš 800 metų pastatyta pilimi, į kurios viršūnę sraigtiniais laiptais kopė nešini žibintais. Vaikai sužinojo, kad pilis likimu dalinosi su Cesio miestu kovose su lenkų, rusų ir švedų kariuomenėmis. Susipažinus ir apžiūrėjus pilį, jos aikštėje mokytoja Loreta užvedė latvių liaudies dainą „Vėjeli, pūsk“. Oho, kaip ji skambėjo, atliekama visų pilies lankytojų.

Tačiau didžiausią įspūdį paliko miesto centre įsikūręs mokymo – edukacinis centras ZINOO (http://www.zinoo.lv/). Vaikai ir mokytojai juokavo, kad centras įkurtas mūsų projektui. Čia galima susipažinti su įvairiais gamtos dėsniais: pajusti gravitacijos skonį, suprasti ir jausti trintį jėgą važiuojant specialiu kartingu (tai išbandė Emilija), pamatyti ir pajusti žaibo jėgą…

Net 50 interaktyvių veiklų – eksponatų laukė mūsų projektinių grupių – latvių bei juventiečių iš 3a ir 4b klasių. Mums buvo paruošta raketų kūrimo darbai. Vaikai sužinojo, kad, norint pakelti 1 tonos raketą į orą, reikia sunaudoti 20 tonų degalų. Oho! Tačiau dar didesnis įspūdis buvo, kai vaikai patys pasigamino raketas ir jas pakėlė į 5 aukštų namo aukštį. Jėga! Trečiokai ir ketvirtokai negalėjo patikėti tuo, kas vyksta.

Tik vėlai vakare mūsų mokyklos mokiniai, lydimi mokytojų Loretos, Vaiosa, Astos ir Editos, pajudėjo Šiaulių link. Tolesniam darbui ir veikloms pasiliko mokytojos Diana, Aurelija, Ingrida.

Darbas Skujene mokykloje mums, mokytojoms, buvo neįkainuojamas. Norisi trumpai pasidalinti įspūdžiais. Mums teko būti ir mokytojoms, ir mokinėmis, ir veiklų dalyvėmis. Mokykloje, kurioje svečiavoms, įsikūrusi tarp miškų, laukų - į ją retai užklysta visuomeninis transportas. Kad rytais suspėtume laiku atvykti ir nevėluoti į pamokas, mums teko išsinuomuoti automobilį. Buvo proga į savo išmaniuosius parsisiųsti GPS ir išmokti juo naudotis. Iš karto gimė mintis, kad šia patirtimi pasidalinsime su savo mokiniais ir vykdysime įdomias veiklas, pristatydami partneriams savo miestą.

Pamokas ne tik stebėjome, bet ir vedėme pačios. Kartu su Latvijos mokiniais bei projekto mokytojomis gaminome popierių. Estų mokytojos atliko bandymą ir nustatė, koks popierius greičiau permirksta, ir kaip vanduo veikia sunkias bei lengvas spalvas. Mes mokėme daryti bandymą su išsiskleidžiančia vandenyje popierine gėle, eksperimentavome su piene šėlstančiomis spalvomis, įrodėme, kad žmogus turi elektros.

Projekto kolegas mokytoja Aurelija mokė dirbti su naujuoju Twinspace bei supažindino su įrankiais, tinkančiais vykdant eTwinning projektą. Dauguma mokytojų eTwinninge naujokai, tai šie mokymai tarptautinei komandai buvo labai naudingi.

Mokyklos bendruomenei buvo pristatytas vykdomas projektas. Susipažinome ir su partmerinių mokyklų pristatymais iš Latvijos, Estijos ir Lietuvos. Projekto simboliu tapo padidinimo stiklas bei tinklelis drugeliams, kurie pavasarį keliaus į Estijos mokyklą, o kitais metais grįš į “Juventą“. Logo kūrimas dar pačiame įkarštyje: kiekviena komanda turi ne tik sukurti, patalpinti tinklalapyje, bet ir vieningai išrinkti vieną, gavusį daugiausiai balsų. Po veiklų mokykloje iki vėlyvo vakaro keliavome po Latvijos kaimus ir kaimelius, susipažinome su istorija, nuostabiais žmonėmis, kurie mus mokė pasidaryti lėlę, išlieti žvakę.

Pirmasis susitikimas nepriminė prisvilusio blyno – sunku buvo atsisveikinti. Guodė mintis, kad šiais technikos laikais susitikti onlin*e - ne problema. Tad ateitį mūsų laukia dar daug veiklų ir susitikimų.

Projekto koordinatorė A.Dirginčienė


Pirmasis susitikimas su Estijos partneriais

Kuriame projekto logo

Dramblio straublys

Mokyklai -prizas

2014 m. lapkričio 12 d. įvyko tradicinis Švietimo mainų paramos fondo Kokybės konkurso apdovanojimų renginys. Jo metu buvo pagerbti geriausi Mokymosi visą gyvenimą programos, Pažintinių vizitų organizavimo, eTwinning, Euroguidance projektai bei Europos kalbų ženklo konkurso nugalėtojas.

 

Šiemet, atrenkant nominantus,  įvestas konkretus kokybės kriterijus - projektų viešinimas ir rezultatų sklaida.  Šis projekto elementas buvo svarbus įgyvendinant Mokymosi visą gyvenimą programos projektus, ne mažiau svarbus išliks ir naujojoje Erasmus+ programoje. Taigi šiemetiniai laureatai apdovanoti už sėkmingiausią komunikaciją – nuo projekto dalyvių įtraukimo į veiklas iki pasiektų rezultatų ar sukurtų produktų sklaidos projektui pasibaigus.

 

Kadangi vakaro pagrindinė tema buvo projektų viešinimas ir rezultatų sklaida, renginio dalyviai taip pat galėjo pasiklausyti komunikacijos profesionalo Kęstučio Gečo paskaitos ir patarimų apie sėkmingą komunikaciją.

 

Iš viso renginio metu buvo paskelbtos 8 nominacijos ir išdalinti apdovanojimai. Lyginant su ankstesniais metais nominacijų sąrašas gerokai sutrumpėjo, todėl projekto patekimas tarp nominantų tapo dar svaresnis.

 

Kokybės apdovanojimo prizą – statulėlę – šiemet gavo:

 

·         Rokiškio rajono savivaldybės administracija už aktyvaus mokymo/si organizavimo taikymą ir gerosios praktikos pavyzdžių sklaidą Comenius Regio projekte „Learning is fun“ (Bendrojo ugdymo sektorius).

 

·         Semiotinių tyrimų centras už netradicines eko-viešinimo formas ir  erdves, už eko-meno, kaip edukacinės priemonės plėtojimą ir aktyvią darnios plėtros idėjų sklaidą Lietuvoje Grundtvig mokymosi partnerysčių „Earth S.O.S through ECO-creativity“ projekte (Suaugusiųjų švietimo sektorius).

 

·         Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centras už aktyvų dalyvių įsitraukimą į Leonardo da Vinci mobilumo projekto „Šaltkalvių specialybės mokinių praktika užsienyje" sklaidą (Profesinio mokymo sektorius).

 

·         Vilniaus Gedimino technikos universitetas už patrauklias sklaidos priemones Erasmus studentų ir personalo mobilumo projekte (Aukštojo mokslo sektorius).

 

·         Biržų r. Nemunėlio Radviliškio pagrindinė mokykla už mažos mokyklos  dideles pastangas skleidžiant karjeros planavimo nuo mažens svarbos idėją Biržų rajone įgyvendinant Euroguidance lėšomis finansuotą projektą „Karjera prasideda Nemunėlio Radviliškyje“ (Euroguidance projektas).

 

·         Lietuvos edukologijos universitetas už plačią pažintinio vizito „How to encourage creativity in a changing school?" rezultatų sklaidą Lietuvos žiniasklaidoje (Pažintinių vizitų programa).

 

·         Šiaulių „Juventos“ progimnazija už linksmą ir nuotaikingą „The European Chain Reaction 2014“ eTwinning projektą pristatantį filmuką: „The ECR 2014 Newsflash“ (eTwinning programa).

 

·         Vytauto Didžiojo universitetas už originalumą, kūrybiškumą ir patrauklias kalbos mokymo (si) priemones, kurios yra plačiai viešinamos ir intensyviai naudojamos projekte “Žaismingos kalbos terapijos priemonės” („Friendly Resources for Playful Speech Therapy“). Šis projektas apdovanotas ne tik Kokybės statulėle, bet ir Europos kalbų ženklu – Europos Komisijos įsteigtu prizu, skatinančiu naujas kalbų mokymo ir mokymosi iniciatyvas, vertingas naujas kalbos mokymo technikas, informacijos apie jas ir gerosios patirties sklaidą.

 

Sveikiname konkurso nugalėtojus! Daugiau apie nominantus ir laureatus galėsite paskaityti specialiame Kokybės apdovanojimų leidinyje ŠMPF svetainėje.

Mokytojai prizas - konferencija Romoje

Mes - nugalėtojai

Žinia, pasiekusi “Juventos” mokyklą, labai pradžiugino 4b klasės mokinukus. Mes tapome konkurso „Geriausia Lietuvos eTwinning mokykla 2014“ nugalėtojais ir gavome pakvietimą dalyvauti eTwinning stovykoje!

Kelionė į Vilnių neprailgo: vaikai dalinosi prisiminimais ir įspūdžiais iš projekto “Primary students experiment, observe, investigate and create“ („Pradinių klasių mokiniai eksperimentuoja, tiria, bando, kuria“). Emilija čiauškėjo, kaip jai sekėsi klasei demonstruoti, o vėliau su draugais dar ir pakartoti bandymą „Šokančios spalvos piene“.

Prisiminė, kokį įspūdį draugams ir pradinukų konferencijoje Dainų progimnazijoje paliko jos bendymas au rodykle, kuri, pastatyta už indo su vandeniu, keičia kryptį. Paulius kvatojo, prisiminęs, kaip draugai jam gelbėjo pūsdami orą į vėjo mlūnėlį, kad jis suktųsi ir parodytų vėjo jėgainės principą. Urtė džiaugėsi išsiskleidžiančių lelijų ir laivelių, o Vėja – šokančių lapelių bandymu. O kur dar stūmimo – traukimo ekeperimentas, kurį demonstravome ispanų mokinukams! Kur islandų bandymai, mus taip sužavėję?! Tiek daug sužinota, išmoksta, patirta...

Vilnius pasitiko dangumi ridinėjančia saule, nuostabia Katedros aikšte, sraunia Nerimi ir taip ilgai laukta stovykla, kurioje patirtus įspūdžius sunku nusakyti.

Pradėkime: vaikai susipažino "beat box" principu ir pasijuto vos ne Booby MC Ferrin. Smagiai, linksmai, nuotaikingai, muzikaliai prisistatė ir įsiminė vieni kitų vardus.

Po sočių pietų stovyklautojams prisistatė inovacijų kūrimo „Robotikos akademija“ atstovai - mokytojai bei Robotukas. Prasidėjo pats įdomumas! Juk akademija, pasitelkusi inovatyvią LEGO Education metodiką ir žaisminguosius robotus, augina draugiškus išradėjus.

Stovyklos veiklose dalyvavo vienas robotas. Jis šokdino stovyklautojus, skelbė jiems užduotis. Na, o šaunieji mokytojai padėjo mokiniams kurti ir programuoti robotukus, kurie po keleto valandų įtempto darbo varžėsi tarpusavyje draugiškose varžybose. Vaikai išbandė ir robotų valdymą mintinis. Tai buvo neįtikėtina! Mokiniai įsitikino, kad būtų labai šaunu mokytis žaidžiant, tiksliųjų mokslų žinių semtis ne iš vadovėlių, o konstruojant robotus ar valdant mechatronines sistemas.

Pirmosios stovyklos veiklos, į kurias buvo pakviesti pradinukai, baigėsi Forum Cinemas kino teatre 3D filmo „Dėžinukai“ žiūrėjimu.

Laikrodžio rodyklėms artėjant prie pusiaunakčio, pasiekėme Šiaulius. Gaila, kad atostogos... Taip norisi pasidalinti su draugais įspūdžiais!